Нашел интересное предложение на местной барахолке:
Stumpjumper FSR 2007 с брейном и на топовом обвесе Sram X0, Deore XT, Magura Marta (
Pro версия). Состояние: Новый (хранился почти 10 тел в гараже)
Судя по фото износ компонентов минимальный.
ттх:
https://www.specialized.com/us/en/bike-archive/2007/stumpjumperfsr/stumpjumperfsrpro/21315
FRAME
FSR M5 manipulated alloy frame w/ Transform monocoque TT, Magnesium link, carbon reservoir mount, sealed cartridge bearing pivots and rear shock mounts. replaceable derailleur hanger, two sets of water bottle bosses, disc compatible, 120mm travel
REAR SHOCK
Specialized AFR Shock w/ Flow Control valve, adjustable Trail Tune range, air spring, adjustable rebound, 7.75x1.75"
FORK
Fox Talas RLC, 100-140mm, rebound adj, alloy steerer
HEADSET
1 1/8" Threadless, alloy cups w/ 10mm insertion, sealed cartridge bearing
STEM
Specialized adjustable rise, OS 31.8, 3D forged w/CNC finish
HANDLEBARS
SBC OS XC low rise carbon bar, 640mm wide, 6 degree up, 8 degree backsweep
TAPE / GRIPS
Specialized MTB, dual density
FRONT BRAKE
Magura Marta, hydraulic disc, S/M: 180mm rotor, L/XL: 200mm rotor
REAR BRAKE
Magura Marta, hydraulic disc, S/M: 160mm rotor, L/XL: 180mm rotor
BRAKE LEVERS
Magura Marta
FRONT DERAILLEUR
Shimano M760 XT, 34.9 clamp, bottom swing, dual pull
REAR DERAILLEUR
SRAM X.0, 9-speed, long cage
SHIFT LEVERS
SRAM X.0, carbon/aluminum trigger 9-speed
CASSETTE / FREEWHEEL
Shimano M760 XT, 9-speed, 11/34t
CHAIN
SRAM PC-951 w /Power Link
CRANKSET
Shimano M-760 XT Hollowtech II, 2pc crank/BB
CHAINRINGS
22A/32A/44A 4mm thick outer, 4 bolt 104/64mm
BOTTOM BRACKET
Shimano M-760 XT, integrated with crank
PEDALS
Shimano M-520 SPD
RIMS
DT Swiss XR 4.2D, 24mm w/ eyelets, 32h
FRONT HUB
Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, high/low flange, 32h
REAR HUB
DT Swiss Custom SL, 32h disc, alloy QR
SPOKES
DT Swiss Super Comp 2.0/1.7/1.8 stainless, alloy nipples
FRONT TIRE
Specialized Resolution Pro 26x2.1", 120TPI, aramid bead, dual compound
REAR TIRE
Specialized Resolution Pro 26x2.1", 120TPI, aramid bead, dual compound
TUBES
Specialized Ultralight 26x2.0", presta
SADDLE
Specialized BG Rival, Titanium rails
SEAT POST
Thomson, 7000 series aluminum, 2-bolt adjust, 30.9mm x 367/410mm
SEAT BINDER
7050 hard annodized alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID, black
NOTES
Protective clear coat, derailleur hanger, reflectors, owners manual
Я понимаю что велу 10 лет и его скорее не стоит покупать. Но...
Мне всегда внешне нравились спеши. Сегодня спеш почти полностью перешёл на 29 колёса. И что-то близкое к предлагаемому варианту - это Camber 29" со 110мм хода. Однако брэйн на него не ставится. А FSR без брэйна - деньги на ветер =)
Б/У камбер продают примерно за эти же деньги. И другие комплектующие на нем намного хуже. Да и с трансмиссии 9х3 уходить не хочу.
Однако если я куплю 10 летний вел придется перебирать все аморты с заменой всех резиновых колечек.
А ремкомплекты на такой старый аморт найти будет не просто.
На мбтр форумах пишут что Both Fox and Specialized told me that they didn't have parts and couldn't service the unit!
Скорей всего в ближайший год аморт и вилку Fox Talas X 100-140mm придется поменять и тогда брейна не будет. (аморт подойдет RP23 7.25X1.75)
Можно поискать людей которые реанимируют старые аморты, но тогда полное то обойдется в 100 баксов - почти в цену б/у RP23.
Может получится сторговаться за 900$
Отговорите пока я не взял его из за красивой рамы, карбонового руля и обвеса SRAM X.0...