Історія мого Felt Edict почалась 28 лютого 2017, коли сильно захотілось FS. Про що настрочив пост і виклав це ФБ.
Одним із запропонованих був Едікт, який ідеально НЕ підходив майже по всім параметрам)) Але представники бренду дали вельчик на тест.
Мені сподобалось.
І у 2018 до мене приїхала рама 2017 року випуску з тупою мордою (71.5) і 100/142 осями. А у планах було пересісти на оновлений Edict 2019 з сучасними плюшками.
Накатано на момент публікації — 6800 км.
Байк зібраний весною 2018 року.
Підвіска.
Одноричажна без шарніру біля осі колеса.
Свою реалізацію одноричажки Felt називає — FAST (Felt Active Stay Technology).
Гончє, бістрє, блаблабла.
Кароч, особливість фелтовської реалізації — пір’я стискає аморт. Тобто при спущеному аморті, він буде стиснений до рівня сега. А при надутому — пір’я допомагає аморту стискатись на початку ходу.
Що це дає? — чутливість і активність підвіски до мілких нерівностей. І велика прогресія до сильних ударів.
У головному лінку стоять два дворядних проми 3802LLUMAX (15x24x7 мм), у коромислі два 6801LLUMAX (12x21x5 мм). А у шарнірі між коромислом і верхнім пір’ям — втулки тертя.
Проми впресовані у стакани вклеєні у раму.
Між промами стоять розпорки і немає всякої дічі, що роздовбується і починає теліпатись.
Про люфт.
Я не знаю, до якого стану треба довести проми, щоб ця підвіска почала люфтити.
Бо вся система знаходиться під постійним тиском від заднього трикутника.
Перед заміною раму жмякав Саша ака Амерс (людина-люфт). Люфт не знайшов, хоч там проми вже просились у смітник)
В мене був випадок — на тестовому вельчику їхав ХСМ Стежки Опришків 2017. І на перший спуск забув розлочити аморт. Зловив там кілька канав, так що мало не перекинуло. Підвіска почала трохи поскріпувати, ну і нехай, нічого ж не теліпається. І через 2 дні каталки горами, повернувшись до Києва, я вирішив підтягнути болти підвіски.
А там вісь аморт-коромисло зрізана, і у коромислі проми розбиті вщент)
Для захисту шарнірів від бруду — використовую просту шторку з скотчу або ізоленти. Так само на вилці постійно стоїть міні крило, що захищає ноги і рульову від накидування говєн.
Читаючи про поневіряння власників підвісів з постійним люфтом і факапами у підвісці — я тихенько радію, тому що обрав Едікт.
Аморт 168х38мм.
Тут стоїть Rock Shox Monach RT3 — три режими (відкритий, платформа і лок).
Підвіска слабо гойдається при навалюванні по рівному і не гойдається при вкручуванні на ногах у торчі.
Вмикаю лок тільки при вкручуванні сидячи у круті тягуни з рівним покриттям. Дуже хочу сюди аморт з керуванням з руля — і бажано на 3 позиції типу фокс стд.
Початковий обвіс фактично весь переїхав з мого Focus Raven, а зимою 2018-19 був сильно покращений:
— дроппер Rock Shox Reverb. Довго ввагався у його необхідності, але тепер для мене це обов’язкова деталь мтб. Вниз я може й не став швидший, але рівень контролю і безпеки значно підвищився.
— карбонові колеса. Жорсткі, легкі, міцні. Пережили кілька виїздів у гори і кілька зміїних укусів на покришках.
— Sram Eagle. 1х12 трансміссія з діапазоном, що покриває всі мої потреби. З 1х11 я у гори ставив на систему зірку 30т, а на кантрє — 34т. З Ігілом — 34т на всі випадки життя.
Параметри райдера:
Вага — 95 кг.
Зріст — 196 см.
Поточна комплектація:
Фреймсет:
Рама — Felt Edict 2 2017 року. Рівень Perfomance (не топчик FRD). Повністю карбонова.
Задня вісь 142×12 мм, стокову з ричажком замінив на Hardlite під шестигранник.
Амортизатор — Rock Shox Monach RT3 168х38мм.
Вилка — Fox Factory 32 СTD з скотовською манєткою.
Вісь Carbon-Ti 100×15 мм
Кокпіт:
Руль — CTK Lite 720мм
Гріпси — ESI.
Заглушки періодично губляться і замінюються на що попало.
Винос руля — 3T 100мм
Сідло — китайкарбон з Ali. Копія спеш тупе
Підсидільний штир — дроппер Rock Shox Reverb з внутрішньою проводкою гідролінії. Рама була несумісна з внутрішньою проводкою. Ваня Швидко з допомогою дриля зробив сумісною.
Підфляжник — Lezyne Flow Cage HP
Педалі — нрж Shimano 540
Гальма:
SRAM X0 Trail — по 4 поршні на каліпер, осі ручок на промах. Гальма вже старенькі, але працюють як треба.
Колодки - китайські, органіка чи різні металлізовані. Беру у перевіреного продавна на ХТ. Гальмують ок, і можна не паритись ціною, міняю зазвичай при 70% зносу.
Трансмісія:
Перемикач — SRAM Eagle NX — поставив для експерименту, з наміром замінити на Х01/GX, якщо буде глючити. Перемикач добряче люфтить на осі, але перемикає перфектно.
Манєтка — SRAM Eagle GX
Ланцюги — SRAM Eagle NX, дешево і сердито, працюють норм, ходять також норм.
Касета — SRAM Eagle GX XG-1275 10-50т
Шатуни — Race Face Aeffect вал 24 мм
Каретка — різьбова BSA Race Face
Передня зірка — Garbaruk 34т овальна
Колеса:
Втулки — Trailmech XC 100×15, 142×12
Спиці — DT Aerolite. Біленькі.
Ніпеля — латунні Mach1
Ободья — китайкарбон з Ali. Speedsafe 34мм х 30мм hookless, внутрішня ширина 28 мм. Вага 350 г.
Ободна стрічка — Stans
Ніпеля — Hutchinson
Покришки:
Гірський комплект — Hutchinson Taipan 2.25 + Hutchinson Cobra 2.25 Remise
Кантрійний комплект — 2x Hutchinson Skeleton 2.15, 2х Hutchinson Cobra Race Lab 2.1, інколи на зад ставлю Hutchinson Black Mamba 2.0
Вага:
Від 11.3 кг, у кантрійному сетапі (як на фото), до майже 12 кг, у гірському.
Що хочеться проапгрейдити у едікті?
— поставити аморт з ремотом. Вже була одна спроба покращити стоковий Монарх, але то треба його добряче перероблювати. Але настало тепло і краще катати ніж чекати.
— Карбонові шатуни на 30мм валу. Поглядаю на SRAM X01 та Race Face Next SL. У РейсФейс ще й можна вал з поверметром вставити.
Була спроба поставити мої старенькі Х0 на вал рейсфейс 30мм. І воно стає. Жорсткіші шатуни відчуваються. Не катаю так, бо такий колхоз дає заширокий q-фактор, а це б’є по колінам.
— Переклюк на вищий рівень. Несолідно на NX катати і перехід на GX дасть -50г. Цей апгрейд станеться вже після того, як укатаю NX, бо працює норм. Хоч вже вихватував ляща і весь покоцаний.
Інколи дивлюсь на велосипед і муляє, що він з одною флягою, з кутом рульової у 71.5, відносно довгим пір’ям, і не буст. І такий — хочеться покращень.
Але варто сісти на байк — він катить!
Він рулиться!
Він валить вгору!
Він дає їхати вниз!
І думки про покращення видуває.
А ще Едікт змінив мої поняття про необхідність гострого кута на морді — раніше 71.5 жахав, а виявилось, що і з ним можна їхати вниз.
Поведінка Едікта подобається, так що було вирішено не замовляти модель 2019 року, а катати ще як мінімум сезон 2019 і може навіть 2020, оновивши комплектацію.
А зекономлені, на купівлі байка, кошти витратити на новий шосейний велосипед.
Але Felt FR5 — то зовсім інша історія…